Facebook'ta takip et.Twitter'da takip et. Abone Ol!
Ahmet Selman
Sünnete Uygun Kabir Ziyareti
14.02.2018

Sünnete Uygun Kabir Ziyareti

Sünnete uygun olarak kabir ziyareti yapmak isteyen kimse, önce evinde abdest alıp (vakti kerahat değilse) iki rekât namaz kılar. Her rekâtında bir fatiha, bir ayet-el kürsi ve üç İhlâs okur. Namazdan sonra hâsıl olan sevabı, ziyare­tini düşündüğü ölülerin ruhlarına bağışlar. Böylece o namaz ve okunan Kur'an, ölü için kabirde bir nur, okuyan için de sevap olur.

Namazdan sonra dünya işleriyle meşgul olmaksızın evinden çıkar, yolda zikir ve ahireti, hesabı, cennet ve ce­hennemi düşünür.

Kabristana gelince önce kıbleye yönelir, ziyaret etmek istediği ölünün başucuna gelmeden kabir ehline selam verir. Selamın usulü şöyledir; "Selamün aleyküm ya ehlel kubur ve inna inşaallahü biküm lahikun" Yani "Ey kabir ehli selamün aleyküm inşaallah biz de buraya gelip size kavuşa­cağız. Allah'ın rahmeti, mağfireti sizin üzerinize olsun." der.

Sonra asıl ziyaret edeceği kabre giderken, kabirlere basmadan ve meyyitin çürüdüğü, yanaklarının, dudaklarının döküldüğü, ağzından pis sular aktığı, karnının şişip patladı­ğı, içine kurtların böceklerin dolduğu düşünülerek kabrin başucuna varır, yüzünü kabre, arkasını kıbleye vererek ona da ayrıca selam verir ve bu şekilde oturup Kur'an'dan; Fati­ha, Amenerrasulü, Yasin, Tebareke, Tekasür surelerinden kolayına geleni okur. Sonra İhlâs suresini 3-7-11 defa okur, Kuleuzüleri bitirir ve okuduklarım ölülerin ruhuna, kabir sahibine ve kabristanda bulunanların ruhlarına bağışlar. Onlar için dua eder.

Kabirlere, türbelere el yüz sürülmez, onlardan herhan­gi bir şey istenmez. Ancak, "Ya Rabbü. Şu mübarek kulun hürmetine hastama şifa ver" gibi dualar yapılabilir.

"Bir kimse tanıdığının kabrinden geçerken selam ve­rirse, meyyit bunu tanır ve selamına cevap verir." buyurulmuştur.

"Bir kimse kabristandan geçerken onbir kere İhlas suresi okuyup sevabını ölülere bağışlarsa, okuyana ölüler adedince sevap verilir."(Hadis-i şerif)

Ahmed Bin Hanbel (ra) buyurur ki;"Kabristana girince; Fatiha, İhlâs ve Kuleuzüleri okuyunuz, sevabını ölülere bağışlayınız sevabı hepsine ulaşır." (Celal Yıldırım Fıkhi

Hindiye'den veBirgivi'nin Eftalu'l Müslimin kitabından; Zuhayli)

Ölüm hadisesi esasen bir alemden başka bir aleme ge­çiş demektir. Bu anlamda ölüm yok olmak değildir, ölüm sadece ruhun bedenden ayrılmasıdır. Kelamcılarm cumhu­runa göre, ruh suyun yaş ağaca nüfuz etmesi gibi bedenle iç içe olan latif bir varlıktır. Ehli sünnete göre ruh bakidir, yok olmaz.

Ölümden Sonraki Haller:

ı-Şehitler yalnız ruh ile değil, cesedi hayat ile yerler ve içerler. Bu yeme içme ikram içindir, ihtiyaçtan dolayı değil­dir.

2-Ölüler ziyeretçilerini tanırlar ve seslerini işitirler se­lamlarını alırlar. Denildi ki bu durum Cuma gününe, ondan önceki ve ondan sonraki güne mahsustur.

Ziyaretçi ister kabir başında, ister yakınında veya uza­ğında, kabristan kenarında dursun farketmez.

3-Ölüler birbirlerini ziyaret ederler, mekânları birbi­rinden uzak olsa bile. Ancak azap görmekte olanlar hapiste oldukları için onlar birbirlerini ziyaret edemezler.

4-Ziyaretçilerini tanırlar ve ferahlanırlar ziyarete gel­meyen yakınlarına darılırlar, onların ruhları dirilerin evleri­ne gelirler ve işledikleri amellerinden haberdar olup iyi işle­rine sevinirler, kötü işlerinden üzüntü duyarlar.

5-Ruhlar serbesttirler, diledikleri yerlere giderler hatta müminlerin ruhları cennette, kâfirlerin ruhları da cehennemdedir denilmiştir. Yine denildi ki; şehitlerin ruhları cen­nettedir, müminlerin umumunun ruhları kabirlerin çevrelerindedir. Yine denildi ki Enbiyanın ruhları âlâyı illiyindedir. Şehitlerin ruhları ise yeşil kuşların kursaklarında olup cen­nette diledikleri yerlerde dolaşırlar.

6-Bazen dirilerin amelleri onlara arz olunur, bazen de kendilerinden sonra ölen kimselerden haber almak suretiyle olur. Amellerin Perşembe ve pazartesi gününde nebilere, baba ve analara arzı hakkında haberler varid olmuştur. Böy­lece onlar haseneler ile sevinirler, kötülük ve günahlarla hüzünlenir, kederlenirler.

7-Müminlerin küçük çocukları, ahirette evlenecekler­dir. Bekâr olarak ölen kızların durumu gibi. Kafirlerin ço­cukları hakkında farklı farklı görüşler varsa da, İmam Nevevinin tercihine göre onlar da Cennete gireceklerdir, (zübdetül Buhari 206)

8-Ölenler işledikleri günahlar sebebiyle azap görürler, namazı terketmek günahı gibi. Meğerki Allah affetmiş ola.

(Berika 2/10)


Bu yazı 2016 kez okundu.

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.

HAVA DURUMU

AFYON

SON YORUMLAR



Afyon Türkeli Gazetesi © 2017 www.afyonturkeligazetesi.com

ÖzekNet